f1 στο Silverstone!

read more "f1 στο Silverstone!"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Πώς μας κλέβουν τα βενζινάδικα

Τέσσερα νέα και παλιά κόλπα χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι πρατηριούχοι για να κλέψουν τον πελάτη στην μέτρηση της βενζίνης που του βάζουν στο ρεζερβουάρ.

Το θέμα της κλοπής στην αντλία από πρατηριούχους επανήλθε στην επικαιρότητα μετά τις αποκαλύψεις υψηλόβαθμου στελέχους του υπουργείου Οικονομικών που μίλησε για παραμηχανισμό που μπλοκάρει την εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών το οποίο θα έδινε οριστικά λύση στο πρόβλημα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στα ΝΕΑ, οι πρατηριούχοι χρησιμοποιούν τρία κόλπα από το παρελθόν αλλά και ένα νέο:
Τηλεχειρισμός. Τοποθετούν ειδικό μηχανισμό στην αντλία που τους επιτρέπει να «μαγειρεύουν» με τηλεχειριστήριο το τελικό ποσό.
Αντλίες με ειδικά τσιπ. Βάζουν ειδικά τσιπ στην πλακέτα της αντλίας ώστε να γράφει παραπάνω. Η μέθοδος είναι παλιά και ήδη υπάρχουν συλλήψεις.
Θέρμανση. Το κόλπο εδώ είναι η αύξηση της θερμοκρασίας (άρα και η αύξηση του όγκου) του καυσίμου μέσα στη δεξαμενή με μια ειδική «σερπαντίνα ζεστού νερού». Ετσι, αμέσως μετά την είσοδό του στο ρεζερβουάρ, ο δείκτης της βενζίνης ανεβαίνει πολύ, για να υποχωρήσει λίγα λεπτά μετά.
Πρόσμειξη με αιθανόλη. Είναι η «μόδα» στα πρατήρια βενζίνης και ήδη αρκετά διαδεδομένη αφού η αιθανόλη, που χρησιμοποιείται στη βιομηχανία χημικών και χρωμάτων, δεν φορολογείται με ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ) και άρα το κόστος είναι χαμηλό. Ετσι ο οδηγός πληρώνει βενζίνη αλλά αγοράζει ένα μείγμα με αιθανόλη, που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και ζημιές στον κινητήρα, εφόσον γίνει σε υψηλό ποσοστό.

Να σημειωθεί ότι όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να κάψουν χωρίς πρόβλημα αμόλυβδη βενζίνη, που περιέχει βιοαιθανόλη σε ποσοστό έως 5%, ενώ περίπου το 90% των Ι.Χ. ανταποκρίνεται άριστα ακόμη και όταν αυξηθεί το ποσοστό της αιθανόλης στο 10%. Σε πολλά σύγχρονα μοντέλα με καταλύτη είναι δυνατή η χρήση καυσίμου με 75% βενζίνη και 25% αιθανόλη, καθώς αναλαμβάνει τον έλεγχο και τη ρύθμιση της ανάφλεξης ο αισθητήρας λάμδα. Αν νοθευτεί πάντως η βενζίνη με υψηλότερο ποσοστό αιθανόλης ή δεν διαθέτει ο κινητήρας ανάλογες προδιαγραφές, τότε θα αρχίσει να λειτουργεί ακανόνιστα αι ενδεχομένως να πάθουν μεγάλη βλάβη το καπάκι, τα έμβολα, οι βαλβίδες, η αντλία και τα σωληνάκια βενζίνης. Πάντως η πρόσμειξη αιθανόλης στη βενζίνη αυξάνει θεαματικά την κατανάλωση έως και 30%, ταυτόχρονα όμως αυξάνεται και η ισχύς του κινητήρα. Ορισμένες από τις χώρες με εκτεταμένη χρήση βιοαιθανόλης είναι η Βραζιλία, όπου παράγεται κυρίως από ζαχαροκάλαμο, η Σουηδία (προέρχεται μεταξύ άλλων από κομποστοποίηση των σκουπιδιών) και οι ΗΠΑ. Στο εξωτερικό κυκλοφορούν εργοστασιακά μοντέλα με προδιαγραφές χρήσης του καυσίμου Ε85 (85% βιοαιαθανόλη, 15% βενζίνη), που κοστίζουν περίπου 1.000 ευρώ ακριβό- τερα από τα συμβατικά.



ΠΗΓΗ: newsbomb

read more "Πώς μας κλέβουν τα βενζινάδικα"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ένα δευτερόλεπτο παραπάνω θα έχει το τελευταίο λεπτό της 30ης Ιουνίου!



Στις 30 Ιουνίου αντί για 60 δεύτερα χρειαστηκε ένα παραπάνω, δηλαδή 61! Θεωρητικά, ο πλανήτης μας χρειάζεται 86.400 δευτερόλεπτα για να πραγματοποιήσει μία πλήρη περιστροφή 360 μοιρών, μέσα σε ένα 24ωρο. ...
Ταυτόχρονα όμως, η Γη δέχεται συνεχείς βαρυτικές επιδράσεις από τον Ήλιο, τη Σελήνη και τους άλλους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, με αποτέλεσμα η ταχύτητα περιστροφής της να μην μένει σταθερή, αλλά να επιβραδύνεται ανεπαίσθητα - αρκετά όμως για να δημιουργείται πρόβλημα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρείται απόκλιση ανάμεσα στο φυσικό (ηλιακό) χρόνο και στο Διεθνή Ατομικό Χρόνο (ΤΑΙ), που μετρούν τα ατομικά ρολόγια με ακρίβεια δισεκατομμυριοστού του δευτερολέπτου. Έτσι, περιοδικά γίνεται μία διόρθωση στον Συγχρονισμένο Παγκόσμιο Χρόνο (UTC), που λέγεται επίσης «Zulu Time» και μετριέται από τα ατομικά ρολόγια.

Ο ατομικός χρόνος υπολογίζεται από εκατοντάδες ατομικά ρολόγια σε όλο τον κόσμο, τα οποία μετρούν τους παλμούς του ατόμου του χημικού στοιχείου καισίου, γεγονός που επιτρέπει τον διαχωρισμό ενός δευτερολέπτου σε δέκα δισεκατομμύρια μικρότερα τμήματα. Η ακρίβεια αυτή σημαίνει ότι, αντίθετα με τον ηλιακό χρόνο, χάνεται μόλις ένα ατομικό δευτερόλεπτο κάθε 300 εκατ. χρόνια.

Η πρώτη διόρθωση έγινε το 1972 με την προσθήκη ενός δευτερολέπτου, έτσι ώστε το έτος να έχει 86.401 δευτερόλεπτα. Μέχρι τότε, ο χρόνος μετριόταν όχι από τα ατομικά ρολόγια, αλλά με βάση τον ηλιακό χρόνο (δηλαδή με βάση την αστρονομική σχέση ανάμεσα στη Γη και τον Ήλιο) και ήταν γνωστός ως «Χρόνος Γκρίνουιτς» (GMT), ο οποίος παραμένει ακόμα σε ισχύ ως χρόνος (Universal Time-UT1).






Αναρτήθηκε από Report Team στις 7:30 μμ
read more "Ένα δευτερόλεπτο παραπάνω θα έχει το τελευταίο λεπτό της 30ης Ιουνίου!"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

beeplanet